ایستادگی زنان مسلمان دوره رضا خان الگویی برای نسل امروزی در مقابل حیازدایی استکبار

کارشناس فرهنگی با اشاره به ایستادگی زنان ایران در مقابل حیازدایی و رفع حجاب در حکومت رضاخان گفت: زنان مسلمان با به جان خريدن همه خطرات و تحقيرها تا پايان حكومت رضاخان و حتى پس از آن حاضر به ترك حجاب اسلاميشان نشدند، بلكه مقاومت كردند و الگو و افتخاری برای نسلهاى آينده شدند.

حجت الاسلام حسینی، کارشناس فرهنگی در گفتگو با فراهان خبر گفت: در اسلام برای حفظ حرمت و شأن زن برای حضور در اجتماع نباید زمینه تحریک مرد را ایجاد کند و مرد هم نباید چشم چرانی کند.

وی افزود: این دیدگاه اسلام نه تنها سبب فلج نشدن نیروی کار زن در جامعه نشده بلکه موجب تقویت اقتصاد خانواده و جامعه می شود. برخلاف دیدگاه غرب که حجاب را مانع حضور زن در جامعه تلقی می کند، حجاب حضور زن در جامعه و آرامش و ثبات جامعه را فراهم می کند.

حسینی اظهارکرد: امروزه زنان ایرانی با حجاب اسلامی علاوه بر کسب تحصیلات عالیه در دانشگاه ها و فعالیت در مشاغل مختلف در عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و … افتخارآفرینی می کنند.

کارشناس فرهنگی اظهارکرد: ایجاد بی هویتی در نسل جوان از ترفندهای استعمارگران است، دشمن با ترویج بی بندوباری در دختران و زنان جوان می خواهد ارزش و حریم شخصیت زن را بشکند و زمینه سوء استفاده هرزه گان را فراهم کند و ارزش های وجودی زن را تخریب کند.

حسینی با اشاره به ایستادگی زنان ایران در مقابل حیازدایی و رفع حجاب در حکومت رضاخان بیان کرد: زنان مسلمان با به جان خریدن همه خطرات و تحقیرها تا پایان حکومت رضاخان و حتى پس از آن حاضر به ترک حجاب اسلامیشان نشدند، بلکه مقاومت کردند و الگو و افتخاری برای نسلهاى آینده شدند.

وی گفت: حجاب و عفاف نقش تعیین کننده در ارتقای سلامت جامعه دارد، اگر حجاب و عفاف در جامعه کم رنگ شود و بی بندباری در جامعه حکمفرما باشد لذات محیط خانه به اجتماع منتقل می شود. حسینی افزود: فراوانی مظاهر بی عفتی و تابلوی زنان برهنه، جامعه مردان را تا مرز خشنونت جنسی سوق می دهد.

کارشناس فرهنگی اظهارکرد: برهنگی و بدحجابی، سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان می‌آورد. وی گفت: اعتماد برای رشد و تعالی خانواده و ایمان رکن دیگر در خانواده است.

حسینی افزود: اگر زن و شوهر به جای روابط ضابطه مند دنبال آزادی و کامیابی های غیر شرعی باشند، اعتماد کاهش و ایمان تضعیف و بنیان خانواده متزلزل می شود.

کارشناس فرهنگی اظهارکرد: باید رسانه، مبلغان، اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی کمک کنند تا حجاب و عفاف تبدیل به گفتمان شود. وی خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت فرهنگی، رعایت حجاب و عفاف از سوی خانواده ها و متولیان فرهنگی به عنوان الگو، افزایش احساس مسئولیت اجتماعی و نظارت عمومی و اهمیت به نقش سازمان های مردم نهاد در مسئله امر به معروف و تبیین حجاب و عفاف کمک می کند تا حجاب و عفاف در جامعه ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =