زمینه حضور جوانان در مساجد فراهم شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: برای اینکه مسجد بتواند به کارکرد تربیتی خود جامه عمل بپوشاند و نقش تربیتی مسجد پر رنگ شود، باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در این مکان باید بیشتر کنیم و امکان تردد، حضور، تنفس و رفت‌وآمد این قشر را به مسجد فراهم کنیم.

به گزارش فراهان خبر؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در مسجد جامع شهر فرمهین برگزار شد

سرهنگ نجفی؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان در این مراسم با اشاره به اینکه مساجد باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان باشد، گفت: دشمن به دنبال دوری نوجوانان و جوانان از مسجد است لذا برای تحقق این کار از ابزارهای مختلف تبلیغاتی و رسانه ای استفاده می کند.

وی افزود: در حال حاضر فضای مجازی دارای کشش و جذابیت خاصی است و معنویت مساجد توسط جوانان قابل لمس نیست بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا این ارتباط معنوی شکل بگیرد.

نجفی اظهارکرد: از سوی آموزش و پرورش و مربیان تشویق برای ارتباط جوانان با مساجد کمرنگ است، ایده‌آل‌ترین حالت ممکن، پیوند مدرسه و مسجد باشد، تا بستر‌های مناسب تربیتی و رفتاری برای دانش‌آموزان متناسب با نیاز‌های او فراهم شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است.

نجفی خاطرنشان کرد: برای اینکه مسجد بتواند به کارکرد تربیتی خود جامه عمل بپوشاند و نقش تربیتی مسجد پر رنگ شود، باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در این مکان باید بیشتر کنیم و امکان تردد، حضور، تنفس و رفت‌وآمد این قشر را به مسجد فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =