افتتاح مدرسه روستای ایر فراهان همزمان با هفته دولت

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با افتتاح و بهره برداری از مدارس نوساز و احداثی با مشارکت خیر مدرسه ساز باری دیگر لبخند نشاط بر لبان دانش آموزان روستای ایر فراهان نقش بست.

به گزارش فراهان خبر؛ همزمان با چهارمین روز از هفته دولت به منظور توسعه فضاهای آموزشی، مدرسه روستای ایر در این شهرستان فراهان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

ابوالقاسم آقازیارتی، فرماندار فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال در سطح شهرستان وارد فاز بهره برداری شد تا در آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از چالش کمبود فضای آموزشی در شهرستان مرتفع شود.

وی افزود: این بنای آموزشی ۱۰۰ متر مربع که شامل ۲ کلاس درس، ۲ اتاق اداری و یک سالن به طول تقریبی ۸ متر می باشد. آقازیارتی اظهار کرد: برای ساخت این بنا ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط خیر پرداخت شده است و مابقی را اداره کل نوسازی تامین کرده است. فرماندار فراهان با اشاره اینکه پیشرفت در توسعه فضای آموزشی در کشورمان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، آموزشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پژوهش سراها، مدارس استعدادهای برتر و درخشان، مدارس نمونه و سایر مراکز آموزشی محصولاتی هستند که بعد از انقلاب بوجود آمدند.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه خیران مدرسه ساز برای مشارکت در مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز از بزرگترین سرمایه های اجتماعی آموزش و پرورش و کشور هستند زیرا نیکوکاری را با عمل و نگاه انسان دوستانه و خدا محوری برای مردم معنا می کنند.

آقازیارتی با بیان اینکه دولت سیزدهم، مدرسه‌سازی را بهترین عرصه جهت تحقق شعار مردمی سازی معرفی کرد، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز انسان‌های شایسته‌ای هستند که لطف خدا شامل حال آنها شده و وارد عرصه‌ای شدند که تأمین کننده بستر وکالبد تعلیم و تربیت فرزندان عزیز ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 10 =