نگاه بالا به پایین به مردم در دولت سیزدهم جایی ندارد

صالحی گفت: در کمتر از یک سال ۴۷ مورد حضور وزرا و نماینده آن‌ها را در مرکز ارتباط مردمی داشتیم.

حجت الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول اظهار کرد: دولتی که به نام دولت مردمی است و نام مقدس مردم را به نام خود ثبت کرده باید دارای تفاوت‌هایی با دولت‌های قبل باشد. مردم باید لمس کنند تفاوت دولتی که به خود مردمی می‌گوید. البته همه دولت‌ها عنوان مردم را دارند، اما آن که دولت سیزدهم این عنوان را برای خود ثبت کرده حتما باید این رویکرد را نشان داده باشد.

وی گفت:‌در دولت سیزدهم نگاه دولت مردان نگاه میدانی است و یکی از افتخارات دولت آن است که در دور اول سفر‌ها ۳۱ استان را سفر کردند و مسئولین در کنار مردم بوده‌اند و درد مردم را از نزدیک حس می‌کنند و برای آن تدابیر لازم را مشخص می‌کنند.

وی ادامه داد: در ۲ سال کنونی دولت سیزدهم با ۲ سال آخر دولت قبلی مقایسه شده و در ابتدای دولت سیزدهم مکاتبات مردمی ۱۴ تا ۱۷ برابر افزایش پیدا کرده است. تفاوت ۲ سال این دولت با ۲ سال آخر بسیار زیاد است؛ و مردم امید رسیدگی به مشکلات را در دولت سیزدهم زنده شده دیده‌اند.در دولت سیزدهم نزدیک ۴ میلیون درخواست و مطالبه از طریق سامانه های مختلف و مراجعات حضوری ثبت شده است.

وی ادامه داد:تنها در سفر‌های استانی بیش از ۲.۵ میلیون درخواست مردم را پیگیری کردیم. ملاقات‌های چهره به چهره مردم برای استانداری ثبت کردیم و برای وزارت خانه‌ها بالغ بر ۱۵ هزار ملاقات ثبت شده است.

صالحی گفت: در این مدت ۳۲۶۸۷ مورد فقط ثبت ملاقات چهره به چهره با معاونین وزارت خانه‌ها داشتیم و مردم درخواست را ارائه می‌دهند و پاسخ را به سرعت دریافت می کنند.

وی ادامه داد:در این مدت ۵۷۸۷۴ مورد در روز‌های تعطیل ثبت درخواست مردم و مراجعات آن‌ها را داشتیم. ایده‌ها و طر ح‌های مردم را‌ ثبت کردیم.

صالحی ادامه داد: نگاه به مرکز ارتباط مردم نگاه تصدی گری نیست. نگاه ما به این مرکز بر اساس نظام نامه شورا عالی اداری، نگاه تنظیم گری دستگاه‌ها برای خدمت رسانی به مردم است و دستگاه‌ها باید خدمت رسانی کنند و مرکز باید نظارت به این عملکرد داشته باشد و ثمره این نظارت را خدمت رئیس جمهور ارائه دهد. اکنون دستگاه‌ها موظف هستند تمامی مشکلاتی که به آن ها ارائه می شود را به نتیجه برسانند و گزارش را در سامانه ۱۱۱ ثبت کنند و نباید به درخواست‌ها مردم کمترین بی توجهی دیده شود.

وی ادامه داد: آنچه که باید پیش آید شناسایی نقاط ضعف خدمت رسانی به مردم است. مردم انتظار دارند وقتی با مسئولی درد خود را مطرح می‌کنند پیگیری انجام شود. 

صالحی گفت: قبل از هر سفر استانی از هر استان موضوعات کلان را شناسایی می‌کنیم و موضوعات رسوب شده از دولت‌های قبل را پیدا می‌کنیم. اکنون ۳۱۸۸ موضوع را دراین ۲ سال در سطح کشور شناسایی کردم و کار گروهی را در هر وزارت خانه برای پیگیری تشکیل دادیم و بیش از ۱۸۵۰ موضوع را ابلاغ کردیم و تا این لحظه ۱۲۴۳ مورد به نتیجه رسیده است.

وی درباره تشکیل میز خدمت به اقلیت‌های مردمی گفت: برای اولین بار میز‌های خدمات مردمی را در تمامی کشور جای دادیم. در سفر استانی به یزد ۱۳ انجمن زردشتی‌ها بازدید کردیم و بی واسطه با مسئولین دولتی سخن گفتند.میز ارتباطات مردمی به صورت مناسباتی برای هر کس که احساس می‌کند ایرانی است فارق از دین و آیین تشکیل شده است مردم اکنون احساس می‌کنند مسئولین به مشکلات آن‌ها گوش می‌دهند و همین ملاقات چهره به چهره نشان از آن دارد که  به مردم نکاه بالا به پایین نداریم این نگاه در دولت سیزدهم جایی ندارد. 

صالحی افزود:اکثر مدیران و وزرای ما نگاهشان مردمی است، اما اگر در جایی این نگاه نباشد قطعا آن مدیر باید جای خود را به مدیری در تراز انقلاب و خدمت گذار مردم بدهد.

وی درباره تمجید رهبری از دولت سیزدهم گفت : ما باید شکر گذار تمجید رهبر از دولت باشیم و برای همین باید خدمت بیشتری به مردم داشته باشم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =