فراهان نیازمند وقف در حوزه اشتغال و ازدواج

رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه فراهان گفت: عمده نیات واقفین خیراندیش فراهانی جهت عزاداری سیدالشهدا(ع) و تحصیل دانش آموزات بی‌بضاعت می‌باشد، حوزه‌های مورد نیاز وقف شامل فقرا، ایتام، درمان و اشتغال و ازدواج می‌باشد.

هادی بیگی؛ رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه فراهان ضمن گرامیداشت هفته وقف در گفتگو با خبرنگار فراهان‌خبر با اشاره به اجر معنوی وقف گفت: این سنت حسنه که از پیامبر و ائمه(ع) برای ما به یادگار مانده است.

وی افزود: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در سامان‌دهی زندگی فردی و اجتماعی نقش فراوانی دارد.

بیگی اظهارکرد: وقف دارای آثار و فضایلی متعددی اعم از آثار معنوی و تربیتی، احساس مسئولیت در برابر دیگران و تقویت روح برادری و مواسات و آثار اقتصادی؛ ابدی کردن مالکیت، رفع فقر و از بین بردن فاصله طبقاتی و تحقق عدالت اجتماعی می‌باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فراهان با اشاره به برنامه های هفته وقف در فراهان اظهار کرد: برگزاری همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص شهرستان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و میز خدمت از برنامه‌های دهه وقف در فراهان است.

وی گفت: همزمان با هفته وقف در فراهان ۵۰ بسته لوازم‌التحریر که ارزش هر بسته ۷۰۰ هزارتومان می‌باشد بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌شود.

بیگی گفت: در شهرستان ۳۱ امامزاده و ۱۰۴ موقوفه داریم که از بین این امامزادگان ۵ امامزاده شاخص هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فراهان با اشاره به موقوفات شهرستان بیان کرد: موقوفات شاخص شهرستان خدیجه سراج حجازی و حاجیه بی بی ذلف آبادی با نیت روضه خوانی سیدالشهداء و کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت می‌باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: عمده نیات واقفین خیراندیش جهت عزاداری سیدالشهدا و تحصیل دانش آموزات بی‌بضاعت می‌باشد، حوزه‌های مورد نیاز وقف شامل فقرا، ایتام، درمان و اشتغال و ازدواج می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =