تصویب شهر خنجین به عنوان منطقه هدف سرمایه گذاری استان مرکزی

شهردار خنجین گفت: شهر خنجین از توابع فراهان به عنوان یکی از مناطق هدف سرمایه گذاری جذب گردشگر در استان مرکزی مصوب شد.

به گزارش فراهان خبر؛ محسن آشناور در گفت‎وگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر خنجین و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی مرکز به غرب کشور و همچنین احداث ناحیه صنعتی، این شهر ظرفیت بالایی جهت جذب سرمایه گذار را دارد.

وی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی شهر «خنجین» و وجود آثار تاریخی و مذهبی از قبیل امامزاده ذوالفقار (ع)، حمام سنگی تاریخی، تپه تاریخی، غار دست کن، تکیه، خانه اربابی و همجواری با روستاهای هدف گردشگری فردقان و کسرآصف؛ در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به عنوان یکی از مناطق هدف گردشگری استان به منظور جذب سرمایه گذار داخلی و یا خارجی مصوب شد.

آشناور گفت: شهر خنجین با پیشینه تاریخی بیش از سه هزار سال در بخش خنجین شهرستان فراهان، در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شهر اراک و ۱۰۰ کیلومتری استان همدان در مسیر جاده ابریشم واقع شده است.

وی گفت: در لغت نامه دهخدا به خنجین اشاره شده مبنی بر آنکه محلی که خانه‌های زیاد دارد و در ایران باستان مرکز صادرات انواع محصولات بویژه گندم به کشورهای دیگر از جمله یونان و روم بوده است.

شهردار خنجین عنوان کرد: از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی، تکمیل حلقه گردشگری منطقه خنجین مد نظر ویژه قرار داشت که در امسال مرمت و بازسازی بخشی از حمام سنگی و طرح احداث خانه بوم گردی، راه اندازی سفره خانه سنتی از جمله برنامه‌های شهرداری و در حال انجام است.

آشناور گفت: امید است با تعامل و مشارکت مردم و مسئولان و همچنین بهره گیری از سرمایه‌های ارزشمند انسانی و تاریخی، شاهد توسعه پایدار این شهر باشیم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دو =