نرخ رشد جمعیت فراهان مطلوب نیست

فرماندار فراهان گفت: نرخ رشد جمعیت در شهرستان مطلوب نیست اگر به مسئله افزایش جمعیت توجه نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش فراهان خبر؛ پنجمین مجمع سلامت شهرستان فراهان با محوریت جوانی جمعیت، تعالی سلامت، همگام با پزشک خانواده در محل سالن دانشگاه آزاد اسلامی شهر فرمهین با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

ابوالقاسم آقازیارتی در این جلسه گفت: سلامتی مهم‌ترین و اصلی‌ترین عمل رشد و پیشرفت جامعه و مؤلفه قدرت در کشور است.

وی افزود: تلاش و هدف دولت سیزدهم عدالت در سلامت و تلاش در دستیابی به جایگاه اول شاخص‌های سلامت است و برای تحقق اهداف و مصوبات مجمع نیازمند دغدغه‌مندی، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و اهتمام جدی همه ادارات و نهاد‌ها هستیم.

آقازیارتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت اظهارکرد: زنگ خطر کهن‌سالی و پیری در این استان و شهرستان فراهان به صدا درآمده است.

فرماندار گفت: نرخ رشد جمعیت در شهرستان مطلوب نیست اگر به مسأله افزایش جمعیت توجه نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ۲۴ مهر ۱۴۰۰ با ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره تصویب شده است لذا امروز در خیلی از موارد مشکل قانون نداریم و اهتمام جدی برای اجرای قانون نیاز است.

آقازیارتی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: موفقیت در مهم‌ترین چالش جهانی نظام سلامت یعنی مهار بیماری کرونا، پوشش بیمه سلامت از ۵ دهک اول برای اولین بار، دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی در سراسر کشور، جرای برنامه نظام سلامت خانواده و نظام ارجاع و تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله برنامه‌های حوزه سلامت است.

فرماندار فراهان در ادامه بیان کرد: دولت الکترونیک در حوزه سلامت از جمله نسخه‌نویسی الکترونیکی، اجرای طرح دارویار و اختصاص یارانه حمایتی به مصرف‌کننده، ایجاد مرکز درمان ناباروری در کشور از جمله استان مرکزی و اجرای قانون جوانی جمعیت با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در حوزه وزارت از دیگر اقدامات صورت گرفته در نظام سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین زیرساخت‌ها برای فرزندآوری و افزایش جمعیت باید با کار جهادی توسط مسئولین انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =