جهادگرانی که لبخند بر لبان محرمین فراهان می‌نشانند

گروه جهادی امام علی(ع) روستای کودزر فراهان به همت خیرین و پزشکان با راه‌اندازی مرکز دندانپزشکی خیریه، لبخند را بر لبان محرومین فراهان می‌نشانند.

به گزارش فراهان خبر؛ این روز‌ها فضای شهر حال و هوای هفته بسیج به خود گرفته است، در گذر خیابان‌های اصلی شهر تکاپوی مردم در خیابان اصلی شهر برای مراجعه به درمانگاه جلب توجه می‌کند. چشمم به بنر اردوی جهادی افتاد، چقدر نامش برایم آشناست، وصف خدمت بی‌منت‌شان را شنیده بودم، جهادگرانی که فراغت و خوشی‌شان را برای محرومیت‌زدایی همشهریان فراهانی می‌گذارند و با درد‌هایشان شریک می‌شوند.

به سوی محل حضور جهادگران روانه شدم، وارد مرکز درمانی که شدم، چهره‌هایی که با وجود غبار محرومیت لبخند بر روی لب در انتظار نشسته‌اند. کمی آنطرف یک میزاداری و پرونده‌های بیمارانی که حکایت از سبقه گروه جهادی دارد.
اینجا سراسر خدمت است و پزشکانی که عاشقانه انسانیت را معنا می‌کنند.
اینجا هر کسی از هر آنچه که دارد در طبق اخلاص می‌گذارد. وفاق و همدلی در بین جهادگران موج می‌زند. مدیر و پزشک اینجا با هم فرقی ندارند همه هدفشان یکی است فقط دل در گرو خدمت به مردم نهاده‌اند تا غبار محرومیت از چهره ولی نعمتان منطقه بردارد.
قلم از وصف اخلاصشان قاصر است به حالشان غبطه می‌خورم.
سراغ مسئول گروه جهادی را می‌گیرم همه نشان آقای کودرزی را می‌دهند کسی که برای دوار و درمان محرومین شب و روز نمی‌شناسد. خودم را معرفی می‌کنم با روی خوش پذیرای ما شد و از مهر و مهربانی جهادگرانی که پای در رکاب میدان خدمت نهاده‌اند، گفت.

گروه جهادی امام علی روستای کوزر از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در قالب مرکز نیکوکاری با همکاری جهادگرانی که خودجوش رخت خدمت به تن کردند، شروع به فعالیت کرد.

این گروه جهادی در عرصه‌های بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد و هم اکنون یک مرکز دندانپزشکی در روستای کودزر راه‌اندازی کرده است.

علی کودزری؛ مسئول گروه جهادی امام‌علی(ع) روستای کودزر در گفتگو با فراهان خبر گفت: در ابتدا برای شناسایی عرصه‌های خدمت‌رسانی در منطقه یک نیاز سنجی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت و بر اساس نیاز منطقه تصمیم به ایجاد یک مرکز دندانپزشکی کردیم.

وی افزود: برای ایجاد مرکز دندانپزشکی مکان دهیاری روستای کودزر در اختیار ما قرار گرفت و به همت خیرین روستای برای خرید تجهیزات اقدام کردیم.

کودزری اظهارکرد: متأسفانه این روز‌ها هزینه‌های دندانپزشکی یک مقدار زیاد است و خیلی از افراد واقعاً توانایی مراجعه به دندانپزشک را ندارند و بعد مسافت تا مرکز استان دلیل بر این شده که مردم از خدمات دندانپزشکی محروم باشند.

مسئول گروه جهادی امام علی(ع) گفت: برای فعالیت مرکز دندانپزشکی از پزشکان متخصص فراهانی در استان و تهران دعوت به همکاری کردیم که با عنایت خداوند پزشکان فراهانی برای کمک پیشقدم شدند.

وی گفت: در حال حاضر یک مرکز تخصصی دندانپزشکی با هشت پزشک متخصص داریم و در کنار خدمات دامپزشکی با کمک پزشکان جهادگر فراهانی بالغ بر ۸۰۰ مورد خدمات چشم پزشکی از ویزیت تا عینک در منطقه ارائه شده است.

کودزری اظهارکرد: اردو‌های جهادی برای ارائه خدمات دندانپزشکی در روستا‌های تابعه شهرستان برگزار می‌کنیم و برای خدمات بهتر به محرومین منطقه با درمانگاه الزهراء(س) و ولایت اراک در زمینه ساخت پروتز قرارداد داریم.

مسئول گروه جهادی امام علی(ع) گفت: افرادی که به مرکز نیکوکاری مراجعه می‌کنند پس از این خدمات ر‌ها نمی‌شوند بلکه ما برای این افراد پرونده‌سازی می‌کنیم و همواره به دنبال رفع مشکلات و ارائه خدمات درمانی به محرومین هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر خدمات بهداشتی گروه جهادی در بحث کمک‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند در ابتدای امسال بسته‌های لوازم التحریر ۱۰۰ عدد اول تهیه و توزیع شده است و به دنبال گسترش فعالیت در عرصه‌های آموزشی و جهاد علمی هستیم.

کودزری گفت: در مناسبت‌ها و ایام غذای گرم و بسته‌های معیشتی برای نیازمند تهیه می‌شود و امسال در دو مرحله هم بالغ بر ۲۰۰۰ غذای گرم توسط گروه جهادی طبخ شده است.

مسئول گروه جهادی امام علی(ع) افزود: همچنین نسبت به شناسایی بیماران خاص در منطقه اقدام کردیم و حمایت‌های از جمله تأمین هزینه رفت و آمد این‌ها به مراکز درمانی استانی صورت گرفته است.

وی گفت: پزشکان این گروه جهادی در ایام تعطیل با عشق از استان یا تهران برای خدمت به مردم به شهرستان فراهان می‌آیند تا لبخند را بر لب محرومین بنشانند و هدفی جز خدمت ندارند.

کودزری تصریح کرد: این گروه جهادی ظرفیت بالقوه‌ای است که حتی شاید با تمام سازوکار‌های اداری نتوان این خدمات را به نحو احسن به مردم ارائه داد اما با اراده و همت جهادگران در حال حاضر بساط خدمت‌رسانی گسترده شده و لبخندی که بعد از درمان روی صورت بچه‌ها می‌نشیند باعث می‌شود که عزم ما برای ادامه دادن این مسیر بیشتر از پیش شود.
بمسئول گروه جهادی امام‌علی(ع) گفت: انسجام گروهی، تشکیلات منظم، وفاق و همدلی با هدف خدمت به محرومین از مهمترین شاخصه‌های گروه جهادی امام علی(ع) است.

وی با بیان اینکه برداشتن غبار محرومیت از چهره یک فرد زیباترین حس در دنیا است، خاطرنشان کرد: ما همچنان دست کمک خود را به سوی خیرین فراهانی دراز می‌کنیم تا با جهادی دوچندان دوای بر تن انسان‌های رنجور و دردمند باشیم و بر لبانشان خنده و نشاط بنشانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نوزده =