خانواده انقلابی برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش کند

امام جمعه فراهان گفت: خانواده تمدن ساز باید سبب بیداری ملت ها شود، همانند خانواده امیرالمومنین(ع) که الگوی بارز حکومت اسلامی است.

به گزارش فراهان خبر؛ همزمان با هفته بسیج، مراسم خانواده تمدن ساز با حضور خانواده های بسیجیان در فراهان برگزار شد.

حجت الاسلام سوری در این همایش با اشاره به اینکه خانواده رکن رکین جامعه است، گفت: جهت گیری فرهنگ ما براساس تعالیم دینی و تمدن است، خانواده هسته تمدن ساز و جامعه ساز است.

وی افزود: خانواده تمدن ساز باید رکن تربیت عقلانی، تربیت معنوی و تربیت انقلابی را مد نظر قرار دهد و خانواده دارای محیط تربیتی و مبتنی بر اندیشه دینی باید متعالی و رو به جلو باشد و سلامت خود را حفظ کند.

سوری اظهارکرد: خانواده تمدن ساز باید سبب بیداری ملت ها شود، همانند خانواده امیرالمومنین(ع) که الگوی بارز حکومت اسلامی است.

امام جمعه فراهان گفت: خانواده انقلابی باید برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش کند و نسلی را تربیت کند که نقش آفرین باشد، دشمن تلاش می‌کند تقدس و ارزش های هویتی اسلامی و اخلاقی را از کانون خانواده جدا کند.

سوری مسائل فرهنگی را زیربنای همه مسائل مورد نیاز جامعه دانست و افزود: فرهنگ زیر بنای همه بخش های جامعه است که اگر اصلاح شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد.

در ادامه سرهنگ پاسدار نعمت الله نجفی در این مراسم گفت: ما میراث دار خون شهدایمان هستیم و این انقلاب به راحتی به دست نیامده و همه در برابر انقلابمان مسئولیم و باید ارزش های نظام را حفظ کنیم.
وی افزود: بسیجیان فراهان این افتخار را دارند که توانسته‌اند با حضور خود در تمامی عرصه‌های مختلف تفکر بسیجی را در جامعه رونق دهند.
نجفی اظهارکرد: در مسائلی از این دست حضور بسیجیان نقش موثری در جامعه داشته که نشان از مسئولیت پذیری این عزیزان است.
فرمانده سپاه فراهان گفت: به برکت خون شهدا؛ شهرستان فراهان رتبه نخست ایثار و‌ شهادت را در استان مرکزی کسب کرده است.
وی افزود: بسیجیان شهرستان فراهان مخلصانه پای کار هستند که نمونه آن حضور پرشور بسیجیان در سیل آهنگران بود.

نجفی تصریح کرد: امروز امانت قرآن و اسلام بر دوش بسیج است که باید از قرآن و اسلام دفاع کند و زمینه ظهور مهدی موعود (عج) را فراهم کند.

فرمانده سپاه فراهان خاطرنشان کرد: انسان باید بداند در چه معرکه‌ای قرار دارد و بصیرت داشته باشد و در آن‌ صورت است که زیارت عاشورا در وجودش متجلی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =