جنبش دانشجویی پرچمدار استکبارستیزی است

جنبش دانشجویی با بصیرت و ایستادگی در بزنگاه‌های نظام از تسخیر لانه جاسوسی تا جنگ ترکیبی و توطئه دشمنان در ایجاد اغتشاش و ناامنی همواره پاسدار ارزش‌ها بوده است.

به گزارش «دیار آفتاب» به نقل از فراهان خبر؛ مشارکت سیاسی، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مطالبه‌های دانشجویی کشور است و مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویان و شرکت فعال و مثبت آنان در مباحث سیاسی تاکید داشته و دارند.

تاریخچه جنبش دانشجویی و حضور فعالانه آن ها به قبل از وقوع ماجرای دردناک ۱۶ آذر ۱۳۳۲ برمی گردد که نقطه عطفی در بلوغ فکری و سیاسی جریان دانشجویی بود و این رخداد بیانگر روحیه استکبار ستیزی، استقلال طلبی و بینش سیاسی دانشجویان است.

جنبش دانشجویی با بصیرت و ایستادگی در بزنگاه‌های نظام از تسخیر لانه جاسوسی تا جنگ ترکیبی و توطئه دشمنان در ایجاد اغتشاش و ناامنی همواره پاسدار ارزش‌ها بوده و جلوه‌هایی ماندگار در تاریخ این کشور ثبت کرده است.

دانشجویان به عنوان حلقه میانی و نقطه اتصال مردم با حاکمیت هستند، اگر دانشجو نتوانند شرایط و وضعیت جامعه خود را بشناسند و ناظر به آن تصمیم بگیرند، بسیاری از مسائل جامعه آن چنان که باید حل نخواهد شد.

تفکر و تخصص دانشجویان سازنده آینده کشور است چرا که والدین و مسئولان فردا خواهند بود. مهم‌ترین رسالت‌ دانشجویان به دنبال قله بودن در مسائل علمی است اما در کنار این امر مهم می‌توان به گفته شهید بهشتی اشاره کرد که فرمودند؛ «دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»، و این در واقع بیانگر این است که دانشجویان در ترسیم حرکت عمومی جامعه نقش داشته و دارند.

دانشجویی یک مقطع نیست بلکه یک مکتب است، مکتبی که محصول آن جوانانی پیشرو در عرصه دانش، فرهنگ، معنویت و سیاست است.

اگر در اندیشه امام خمینی(ره) کمی به جستجوی جایگاه دانشگاه بپردازیم به این نکته می‌رسیم که ایشان دانشگاه را مبدا همه تحولات و مقدرات یک کشور می‌دانند و همین نگاه بیانگر جایگاه الگو دهنده دانشجویان نسبت به جامعه است. ایشان در جای دیگری فرمودند؛ «اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست برود همه چیزمان از دستمان خواهد رفت» با توجه به این فرمایش می‌توان نتیجه گرفت دانشگاه می‌تواند محلی برای اصلاح و ساختن جامعه و یا محلی برای ایجاد دردها و عقب ماندگی‌ها باشد.

بهترین راهکار هم در جهت حرکت رو به جلو دانشگاه توسط امامین انقلاب مطرح شده است و آن هم اسلامی شدن دانشگاه هست که جز با حضور دانشجویان و تشکل های انقلابی قابل دسترس نیست.

فاطمه سادات فراهانی
دانشجوی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =