دانشجو منشا تحول در عرصه‌های مختلف جامعه است

دانشجوی فراهانی گفت: دانشجوی موفق باید سبب تحول می‌شود، دانشگاه و دانشجو در ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف اثرگذار است و باید در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیشران باشد.

به گزارش «فراهان خبر» ؛ شانزدهم آذرماه در تقویم کشور ما به یاد سه دانشجویی که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی به شهادت رسیدند و به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است از همین رو با علی ارتگلی یکی از دانشجویان فراهانی گپ و گفت داشتیم.

 وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: ۲۷ سال سن دارم و دانشجوی مقطع دکترا رشته روانشناسی هستم، در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شدم، در دوران کارشناسی با وجود اینکه کار می‌کردم نمره الف دانشگاه شدم و پس از فارغ التحصیلی بدون کنکور در مقطع ارشد تحصیلات را ادامه دادم و به عضویت بنیاد نخبگان درآمدم.

 ارتگلی با اشاره به مشکلات خود در حوزه تحصیل گفت: هر کسی فراخر زندگی خود با چالش‌هایی روبرو هست و در مسیر تحصیل مشکلات وجود دارد، چالش‌های زندگی به فراخور نگاه افراد در زندگی عاملی برای اینکه شما در زندگی سرسخت‌تر شوید، موفقیت هر فرد برگرفته از شخصیت هر فرد است. سعی کردم از چالش‌ را پله ترقی برای خود کنم، با برنامه ریزی، حمایت محیط می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

 وی افزود: دانشجوی موفق باید سبب تحول می‌شود، دانشگاه و دانشجو در ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف اثرگذار است و باید در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیشران باشد. دانشجو بایستی علاوه بر کسب علم، نگاه و اطلاعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز داشته باشد.

 ارتگلی اظهارکرد: بیانات رهبر معظم انقلاب چارچوب فعالیت و مسیر حرکت دانشجو را مشخص کرده است، دانشجو در مسیر تحول مثبت باید قدم بردارد.

دانشجو فراهانی گفت: اساتید ثاثیر شگرفی در نگرش دانشجو دارد، متاسفانه برخی از اساتید بذر ناامیدی را در دل دانشجو می‌کارند و دانشجو را از میدان اثرگذاری دور می‌کنند و منجر به فرار مغز‌ها می‌شوند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص تحول‌‌آفرینی دانشجو می‌فرماید؛ دانشجوی امروز، مدیر سیاسی، اقتصادی و دیپلماسیِ فردا… است، دانشجو امروز نگاهش باید به چیزی باشد که فردا به آن می‌خواهد دست یابد و حرفی برای گفتن در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

 ارتگلی اظهارکرد: من سعی می‌کنم به واسطه سواد رسانه‌ای در فضای مجازی، موضوع جهاد تبیین که تاکید رهبر انقلاب اسلامی است را انجام دهم.

 دانشجو فراهانی گفت: در کنار تقویت بنیه علمی، تقویت بنیه دینی و انس با متفکران امین دینی در مسیر بصیرت و تحول آفرینی به دانشجو کمک می‌کند.

 وی با توجه به نقش جنبش‌های دانشجویی گفت: انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان ما رقم خورد به پیروزی رسید. آن‌ها در تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم را شکل دادند.

 ارتگلی بیان کرد: انقلاب اسلامی تمام معادلات جهانی را به هم ریخته و در برابر جبهه شرک و کفر ایستاده است و جبهه مقاومت الگوگیری از انقلاب اسلامی است.

 وی با بیان اینکه ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی و روشنگری است، افزود: امروز جریان دانشگاه و دانشجویی نمی تواند در مقابل جنایات غزه ساکت باشد، اتفاقات غزه دل هر انسانی را از این نژادپرستی به درد آورده است، هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این ظلم نمی‌تواند سکوت کند و همه انسان‌های دنیا در برابر این ظلم به خشم ‌آمده‌اند.

 ارتگلی گفت: دانشگاه از لحاظ ساختار با هم فرقی ندارند اما عوامل انسانی موجود در دانشگاه موجب می‌شود تا دانشگاه به یک دانشگاه تراز انقلاب دست یابد و دانشجو مولفه اصلی در ایجاد دانشگاه تراز انقلاب است.

 دانشجو فراهانی اظهار کرد: دانشجو هم الگوده و هم الگوپذیراست، دانشجو جزیی از جامعه است و برچسب دانشجو بودن یک سری مولفه‌ها در شخصیت فرد ایجاد می‌کند که می‌تواند به جامعه انتقال دهد. 

 وی خاطرنشان کرد: سیاست حوزه‌ای که خود را درگیر همه موضوعات می‌کند، دانشجو باید شمه‌ی سیاسی خوبی داشته باشد و نباید نسبت به وقایع جامعه بی‌تفاوت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 18 =