بصیرت ام‌البنین(ع) مثال‌زدنی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: حضرت ام‌البنین(س) دارای چنان بصیرتی بود که وقتی خبر شهادت چهار پسرش را به او دادند، با صلابت و بصیرت تمام، جویای حال امام زمانش شد.

نعمت‌اله نجفی امروز در مراسم سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در هیئت حضرت علی اصغر(ع) شهر فرمهین گفت: بصیرت حضرت ام‌البنین(س) مثال‌زدنی است و همواره ولایتمدار بود.

وی افزود: این بانوی شجاع اسلام دارای چنان بصیرتی بود که وقتی خبر شهادت چهار پسرش را به او دادند، با صلابت و بصیرت تمام، جویای حال امام زمانش، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام شد و فرمود: «فرزندانم و تمام کسانی که زیر آسمان کبودند، همه به فدای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باد».

نجفی اظهارکرد: حضرت ام‌البنین(س) همواره اطاعت و فرمانبرداری از امام زمانش را رعایت می‌کرد و خروجی شیوه تربیتی این بانوی بزرگ ادب، تربیت و فرمانبرداری چهار فرزند شد که همه آن‌ها در کربلا به صف دشمن زدند و پا در رکاب امام زمان خود جانشان را فدا کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: حضرت البنین(س)، فرزندان دختر گرامی رسول خدا(ص) را بر فرزندان خود مقدّم می‌داشت و در خدمت به فرزندان فاطمه(س) از بذل آنچه در توان داشتند، دریغ نورزیدند و بخش عمده محبت و علاقه خود را متوجه آنان می‌کرد.

وی با بیان اینکه ولایتمداری حضرت عباس نیز ریشه در مدل تربیت حضرت ام‌البنین(س) دارد، خاطرنشان کرد: بصیرت حضرت ام‌البنین(س) سبب شد فرزندان با بصیرتی نیز تربیت و به اسلام تحویل دهد تا جایی که وقتی دشمن برای فرزندان ایشان امان نامه می‌آورند، فرزندان حضرت ام‌البنین(س) هرگز فریب وعده‌های دروغین دشمن را نخورند و همواره با بصیرت مدافع حجت خدا و در رکاب امام حسین(ع) ایستادند و به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =