۳۶۶ هزار راس دام در شهرستان فراهان واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی فراهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۳۶۶ هزار و ۸۴۱ رأس دام سبک و سنگین به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن و تب مالت و هاری ایمن‌سازی شدند.

بقایی شهرکی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: به همت همکاران دامپزشکی شهرستان فراهان و همکاری بخش خصوصی از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۳۶۶ هزار و ۸۴۱ رأس دام سبک و سنگین به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن و تب مالت و هاری ایمن‌سازی شدند.

وی افزود: در جریان ایمن‌سازی جمعیت دامی این شهرستان علیه بیماری تب برفکی طی مدت بالغ بر  ۹۶ هزار ۴۰۱ رأس دام سبک و سنگین واکسن دریافت کردند.

بقایی شهرکی اظهارکرد: در خصوص ایمن‌سازی سگ‌های گله در این شهرستان نیز تا کنون یک هزار و ۲۶۵ مورد واکسیناسیون علیه بیماری هاری انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی فراهان ادامه داد: همچنین در راستای ایمن‌سازی دام‌های این شهرستان علیه بیماری بروسلوز یا همان تب مالت نیز ۱۵ هزار و ۹۶۶ هزار رأس دام سبک و سه هزار و ۵۲ رأس دام سنگین واکسن این بیماری را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: به صورت دوره ای تست‌های بیماری سل و بروسلوز را در جمعیت دامی این شهرستان انجام می‌شود و تاکنون ۳۳۱ مورد تست سل و بروسلوز بر روی دام‌های سنگین این منطقه انجام و ۴۰ مورد تست مشمشه نیز از تک سمی‌ها در اسبداری‌های شهرستان فراهان گرفته شده است.

بقایی شهرکی خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با بیماری شاربن هم طی این مدت ۵۵ هزار و ۷۹۰ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان فراهان واکسن این بیماری را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =