سنگین‌ترین فتنه تاریخ در ۹ دی‌ماه خنثی شد

امام جمعه فراهان با اشاره به حماسه ۹ دی‌ماه و روز بصیرت گفت: در این روز سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب با حضور پربرکت مردم خنثی شد، و این روز ایام‌الله است.

به گزارش فراهان خبر؛ حجت‌الاسلام سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فراهان گفت: با انتخابات پرشور و رقابتی تحولی در کشور ایجاد شود، نگاه ما به انتخابات یک نگاه کارکردی است.

وی افزود: انتخابات در مهار مثلث دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی بدون شک نقش بسزایی دارد.

سوری اظهارکرد: هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد، هرج و مرج و مخدوش شدن امنیت است و در مواجهه با چنین مخاطراتی طبیعتاً توسل به مشارکت مردم در قالب عناوین مختلفی از جمله انتخابات از سالم‌ترین راه‌های پیشگیری از این آسیب‌ها است.

امام جمعه فراهان بیان کرد: در بیانات رهبری معظم انقلاب حل مشکلات را به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس اشاره شد.

وی ادامه داد: نماینده برای یک شهرستان یا یک محله نیست، تصمیم نمایندگان مجلس کشوری است و قانونی که وضع می‌کنند برای کل کشور است. لذا نگاه ما به انتخابات باید یک نگاه کلان باشد.

وی گفت: همه باید این وظیفه را احساس کنیم که خوب انتخاب کنیم چرا که با این انتخابات سرنوشت قوانین کشور را به این نمایندگان سپرده می‌شود.

سوری افزود: رهبری مسئله مشارکت و رقابت را به عنوان شاخصه دموکراسی معرفی کردند و انتخابات در واقع مردم با اختیار خودشون سرنوشت قلنون‌گذاری در کشور را خودشان رقم می‌زنند بنابراین باید افرادی اصلح، متدین، اهل تعهد و تحصص و انقلابی انتخاب شود.

امام جمعه فراهان اظهارکرد: در این فرصت مانده تا برگزاری انتخابات همه ما و مسئولان باید نهایت تلاش برای مشارکت پرشور را فراهم کنیم، اقناع ملی وظیفه همه است تا اشتیاق برای حضور مشارکت همگانی و رقابتی ایجاد شود. 

وی با اشاره به مسئله فلسطین گفت: طوفان الاقصی از جنس فلسطین بود و خود مردم فلسطین پس از ۷۵ سال ظلم و ستم، جوابی به این همه توحش رژیم صهیونیستی بود.

سوری با بیان اینکه انقلاب ما از مظلومان عالم حمایت می‌کند، افزود: رهبری هم به این نکته تاکید داشت که طوفان الاقصی یک عملیات کاملاً فلسطین است، برخی از صحبت‌های نسنجیده در این خصوص تبعات خوبی ندارد، افرادی که مسئولیت دارند، حواسشان باشد که افراد مغرض خارجی و داخلی از اشتباه لفظی مسئولی سوء برداشت نکنند.

امام جمعه فراهان با اشاره به حماسه ۹ دیماه و روز بصیرت گفت: در این روز سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب با حضور پربرکت مردم خنثی شد، و این روز ایام الله است.

وی افزود: به فرموده رهبری؛ «دل‌ها دست خداست»، خدا این دل‌ها را وارد صحنه کرد و مردم ایران عظمت خود را به نمایش گذاشتند و دشمنان را مایوس کردند و به برکت این روز معارف انقلاب بازخوانی شد.

سوری اظهارکرد: برخی افراد در لایه‌های مختلفی پنهان شده بودند اما به واسطه این روز حجاب‌ها کنار زده شد و افرادی که به گذشته خود افتخار می‌کردند در این صحنه باختند.

امام جمعه فراهان گفت: روز ۹ دی‌ماه از جنس شعار و شعور بود و شالوده این روز، بصیرت و ولایتمداری است، خیلی شعار می‌دهند اما در مقام عمل با آن فاصله دارند.

وی گفت: افراد ولایت‌مدار در حماسه ۹ دی‌ماه خوش درخشیدند و مانند مشعل راه را روشن کردند، از جمله آیت‌الله مصباح که در کلام‌شان روشنگری موج می‌زد.

سوری با اشاره به ولایت‌مداری حاج قاسم خاطرنشان کرد: جامعه به این خصیصه ولایت‌مداری نیاز دارد، این سردار بزرگ اسلام، نیروهای پایبند به نظام و رهبری پرورش داد از جمله شهید سیدرضی موسوی تربیت شده مکتب حاج قاسم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =