امیرکبیرها را با انتخاب درست به مجلس بفرستیم

استاد دانشگاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: مجلس عصاره فضایل ملت است و باید امیرکبیرها را به مجلس بفرستیم و اگر درست انتخاب نکنیم میرزا آقاخان‌ها به مجلس راه پیدا می‌کنند.

به گزارش فراهان خبر؛همزمان با بیستم دی‌ماه سالروز شهادت امیرکبیر شامگاه چهارشنبه همایش بزرگداشت امیر کبیر در فراهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سوری در همایش بزرگداشت امیرکبیر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد با اشاره به شخصیت و اقدامات امیرکبیر گفت: روستا‌‌زاده‌ای که طعم فقر را چشیده بود و در کنار بزرگان تربیت و رشد کرد.

وی افزود: نوابغ و قهرمانان ملی نسبت به توان وجودی و بصیرت خویش در افکار عمومی و اذهان مردم ماندگار می‌شوند.

سوری اظهارکرد: ترویج فرهنگ و نوآوری در صنعت و بصیرت در مقابل استعمار و مبارزه با فساد از خصوصیات و خدمات امیرکبیر بود.

امام جمعه فرمهین با اشاره به دو مولفه تشخیص حق از باطل در کلام مولاعلی(ع) گفت: مشاهده نتیجه کار در جامعه و قدرت افکار عمومی می‌تواند بهترین مولفه تشخیص حق و باطل باشد که در مورد امیرکبیر و امام و شهدا این مهم صدق می‌کند.

وی افزود: نوابغ و بزرگان مانند امام خمینی(ره)، سردار سلیمانی و شهدای گرانقدر کشور و امیرکبیر به واسطه بصیرت و هویت ملی و اسلامی تحولی بزرگ در جهان اسلام و در دنیا به وجود آوردند و با شعار «ما می‌توانیم» در مقابل توطئه های دشمنان در طول تاریخ ایستادند.

سید محمدالحسینی، در این مراسم گفت: ظهور امیرکبیر یکی از الطاف الهی بود و امیرکبیر تربیت شده و پرورش یافته مکتب اسلام راستین و حقیقی بود.

وی افزود: نظام ما به امیرکبیرها نیاز دارد، امیرکبیرهای کنونی کم نیستند، ما مردم خود را کنار کشیده‌ایم و مطالبه‌گری نداریم.

 الحسینی اظهارکرد: امیرکبیر باور داشت باید بین عمل و عقیده همخوانی باشد، مدیران باید امیرکبیر را به عنوان الگوی مدیریتی موفق سرمشق خود قرار دهند. 

استاد دانشگاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهارکرد: مجلس عصاره فضایل ملت است و باید امیرکبیر به مجلس بفرستیم و اگر درست انتخاب نکنیم میرزا آقاخان‌ها به مجلس راه پیدا می‌کنند.

وی گفت: مهم‌ترین اقدام امیرکبیر استقلال ایران بود، دغدغه مردم را داشت و مردی از جنس خدمت صادقانه به مردم بود.

در ادامه ابوالقاسم آقازیارتی گفت: از منظر امیرکبیر راه رهایی کشور از چنگال استعمار و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه در تربیت انسان و افزایش آگاهی بود.

وی افزود: دشمن از ابتدا به دنبال این بوده است که کسانی که ندای استقلال و آزادی سر می‌دهند را از مصداق روزگار حذف کند.

آقازیارتی گفت: امیرکبیر به عنوان اسطوره برای خواسته مردم تلاش کرد، نام بزرگانی چون امیر کبیر را تاریخ معاصر ایران هرگز فراموش نخواهد کرد، امیر کبیر برای اعتلا و سربلندی ایران همواره مبارزه کرد و در این راه شهید بزرگ تاریخ معاصر ایران لقب گرفت.

فرماندار فراهان با بیان اینکه امیرکبیر اسطوره تاریخ ایران شد، اظهارکرد: این مفاخر و شخصیت‌ها برای کشور ما مایه افتخار هستند، الان ۴ هزار نخبه در کشور وجود دارد که بخش عظیمی از این مفاخر متعلق به منطقه ما است.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در بین مردم گفت: عده‌ای این کار را پوپولیستی می‌خوانند اما به فرمایش مقام معظم رهبری؛ «حضور رئیس در بین مردم افتخار است»، مردم همه کار این نظام هستند و باید به قدرت مردم در اداره کشور پی ببریم.

آقازیارتی با بیان اینکه یکی از مسائل سیاسی ما بحث انتخابات است، گفت: امروز همه توپخانه‌های دشمن به سمت کمرنگ کردن انتخابات نشانه رفته است اما مردم ما بصیر و آگاه هستند و نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

امیرکبیرها را با انتخاب درست به مجلس بفرستیم

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =