مقامات فلسطینی: اسرائیل بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی را در ۵ پناهگاه نوار غزه بمباران کرد

مقامات غزه می‌گویند ۵ پناهگاهی که پیش‌تر از سوی تل آویو امن معرفی شده بود هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «فراهان خبر»؛ رژیم صهیونیستی نسل کشی گسترده‌ای را علیه فلسطینیان در نوار غزه به راه انداخته است به طوری که به اعتراف سازمان‌های بین المللی اکنون هیچ مکان امنی در این باریکه برای غیرنظامیان وجود ندارد، زیرا تل آویو حتی مکان‌هایی را که پیش‌تر خود اعلام کرده بود که محل امن برای فلسطینیان هستند را بمباران می‌کند. 

به گزارش الجزیره، مقامات فلسطینی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند اسرائیل بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی را در ۵ پناهگاه نوار غزه مورد هدف قرار داده است. 

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های صهیونیست پناهگاه دانشگاه الاقصی، محل اقامت دانشکده، پناهگاه مدرسه خالدیه، پناهگاه مدرسه المواسی و پناهگاه صنعتی خان‌یونس را بمباران کردند که بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی در این مکان‌ها پناه گرفته بودند. 

این بیانیه می‌افزاید: رژیم صهیونیستی مدعی است که این مکان‌ها امن هستند و از غیرنظامیان خواسته بود که در آنجا پناه بگیرند. با این حال، با بمباران این پناهگاه‌ها رژیم صهیونیستی اقدام به قتل عام کرده و شهدای زیادی بر جای ماند. این اقدام در راستای نسل کشی است که اشغالگران علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه به راه انداخته‌اند. 

این بیانیه تاکید دارد: فراتر از اسرائیل، مسئولیت این جنایات ادامه دار با جامعه بین المللی، دولت آمریکا و شخص جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور است. آن‌ها هستند که به اشغالگران برای ارتکاب جنایت و نسل کشی چراغ سبز نشان داده‌اند و از توقف جنگ ممانعت می‌کنند. 

براساس آخرین داده‌های آماری، تاکنون ۲۵ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۶۳ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =