مشارکت در انتخابات مصداق ولایت‌مداری است

مشارکت در انتخابات مصداق ولایت‌مداری است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فراهان گفت: در فضیلت حضرت زینب(س) خطابی از امام سجاد(ع) گویای همه چیز است، علم ایشان لدنی است، و این مسئله کلید شناختی برای حضرت زینب(س) است و کلید زینب شناسی است.

وی افزود: وقتی امام معصوم(ع) تعابیر بلند در فضلیت این بانوی با‌کرامت دارد حرکات و رفتار ایشان الگوی برای همگان است.

سوری اظهارکرد: حضرت زینب(س) قیام امام حسین(ع) را به سرمنزل رساند و شریک الامام است، گفتار معصوم تاییدی برای حضرت زینب(س) است و این حضرت سرمشق و الگو است.

امام جمعه فراهان با اشاره به بازگشت امام در ۱۲ بهمن ۵۷ و آغاز دهه فجر افزود: در بین مردم گروهی که ایمانشان به خدا محکم است، هرگز با دشمنان خدا دوستی نمی‌کنند و معیار و ملاک این بندگان تبری و تولی است و این افراد اهل بهشت هستند.

وی گفت: یاوران خدا شاخص‌هایی دارند و یکی از شاخص‌های اینها ولایت‌پذیری است، ولایت الله ولایت دین است و در مسیر دین گام برمی‌دارند و از آنچه طاغوت به آن راضی است، فاصله می‌گیرند.

سوری اظهارکرد: مشارکت در انتخابات مصداق ولایت و ولایتمداری است و هر که به این اصل عمل کند در واقع به ولایت حق جامعه عمل پوشاند.

امام جمعه فراهان گفت: ولایت طاغوت عدم مشارکت در انتخابات را می‌خواهد، درست است که مشکلات در جامعه وجود دارد اما نباید به وظایف خود بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: اگر مسئولی به وظیفه خود عمل نمی‌کند آن شخص بد است و عملکرد وی ارتباطی به نظام ندارد.

سوری اظهارکرد: بانک‌ها مبانی اقتصادی مقاومتی هستند، بانک‌ها باید از حالت سرمایه‌گذاری خارج شوند و بانک‌ها باید تصمیمات رهبری را باور و جامعه عمل بپوشانند.

امام جمعه گفت: باید سرمایه بانک‌ها در قسمت اقتصاد هزینه شود و تحول در اقتصاد به وجود آید اما تا زمانی که بانک‌ها به فکر سرمایه گذاری خود هستند، تحول در اقتصاد ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: بانک‌ها باید پیش قراول در اقتصاد مقاومتی باشند و در مسئله ازدواج و فرزندآوری حمایت کنند و در مسیر درست گام بردارند.

سوری اظهارکرد: از معتکفین کمال تشکر داریم که این سنت حسنه را برگزار کردند و از همه دست‌اندرکاران برگزاری اعتکاف و دستگاه‌های شهرستان تشکر می‌کنیم.

امام جمعه فرمهین گفت: در مسئله برپایی اعتکاف که نگاه اسلام و دین است و هر کسی به برپایی آن کمک می‌کند حتما این افراد هم هم ماجور هستند در ثواب معتکفین شریک خواهند بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نه =