پرتاپ ماهواره‌های ایرانی دشمن را عصبانی کرد

امام جمعه فراهان گفت: پرتاب ماهواره‌های ایرانی سبب عصبانیت آمریکا و واکنش غرب به پیشرفت‌های ایران در هوا و فضا شده است.

به گزارش پایگاه نحلیل خبری«فراهان خبر»؛ حجت اسلام والمسلمین سوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه فراهان گفت: پرتاب ماهواره «ثریا» با ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» به مدار ۷۵۰ کیلومتری سبب عصبانیت آمریکا و واکنش غرب به پیشرفت‌های ایران در هوا و فضا شده است.

وی افزود: به دنبال این پیشرفت ایران در حالی که برای دشمنان غیرقابل تصور بود، ماهواره بر سیمرغ به فضا پرتاب شد و در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت و رکورد جدید در صنعت فضایی کشور نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

وی افزود: دولت فعلی بر اساس باور ما می‌توانیم این پیشرفت‌ها را بروز می‌دهد در حالی‌که در دولت دوازدهم برای پرتاپ یک ماهواره با مشکل مواجه شدند.

سوری اظهارکرد: آنچه برای آمریکا و غرب سخت و غیر قابل‌تحمل است، پیشرفت ایران اسلامی بعد ۴۵ سال تحریم است و اینکه این نظام توانسته روی پای خود ایستادگی کند و بدون اتکا به غرب پیشرفت چشم‌گیری داشته و هیمنه آمریکا و غرب را از بین برده و نمونه موفق در مقابل جهانیان به نظاره گذاشته است.

امام جمعه فراهان گفت: این نظام بدون وابستگی به شرق و غرب روی پای خودش ایستاده است و در دهه فجر و جشن انقلاب فرصتی مناسبی برای بازگویی  ارائه خدمات دولت خود در هر شهر و مطقه‌ای است.

وی افزود: موفقیت دولت در در هر استانی و شهری آیینه‌ی تمام‌نمایی از دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به مردم است.

سوری اظهارکرد: دهه فجر فرصت خوبی است که دولتمردان با خدمات خود دهان مردم را شیرین کنندو هر مسئولی که بتواند خدماتی ارائه کند در خط امام و شهدا است و در غیر اینصورت پیش امام و مردم شرمنده است.

امام جمعه فرمهین گفت: فرصت خدمت برای هر مدیر زمان کمی نیست تا می‌توانید کار کنید؛ از این فرصت حداکثر استفاده را باید کرد، هر خدمتی برای پیشرفت کشور باشد، از لحاظ معنوی، از لحاظ مادی، اجرهائی دارد.

وی گفت: بانک‌ها در مشکلات اقتصادی نقش اساسی دارند و در دهه اخیر یکی از علل اصلی مشکلات عدم حمایت از تولید‌های مولد است.

سوری ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی به بهانه نوپا بودن و آسیب‌پذیر بودن معقول است تا  اینکه بتوانند روی پای خود بایستند و اگر این حمایت استمرار باشد به جز گداپروری چیزی عاید این کارگاه نمی‌شود. حمایت باید در یک بازه زمانی صورت گیرد و سپس واحدهای تولیدی به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند.

امام جمعه فراهان گفت: کسری بودجه، ضوابط دست و پا گیر بانک‌ها و مسائلی دارایی‌های بانک‌ها معضلاتی را به وجود آورده‌اند، باید سرمایه بانک‌ها به چرخ تولید هدایت شود و سرمایه‌گذاری بانک با اقتصاد مقاومتی ما سازگار نیست.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم مسئله مالیات رادپیگیر است این مالیات باید به سمت تولید برود و بانک‌ها امانت‌دار باشند.

سوری با اشاره به تبریک عید مبعث گفت: مسئله بعثت در طول زمان کمرنگ شده بود و امام راحل توانست جامعیت اسلام را در مقام عمل نشان دهد.

وی خاطر نشان کرد: اثر مبعث عزت آفرینی بود، پیامبر(ص) به واسطه مبعث تمدن سازی کرد. پیامبر اکرم (ص) در واقع با مبعوث شدن به پیامبری و با خلق نیکوی خود، بشریت را از جهالت و ظلمت نجات داد و مسیر سربلندی و سعادت را برای بشر ایجاد کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 18 =