علاج اقتصاد حضور مردم در تولید است

امام جمعه فرمهین گفت: در اقتصاد کشور ما نقطه ضعف وجود دارد و راه چاره و علاج اقتصاد ما حضور و مشارکت مردم در این عرصه است.

به گزارش «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: ماه رمضان حَرم است، جایگاه ماه رمضان در خطبه شعبانیه رسول خدا(ص) عظمت آن مشخص است.

وی افزود: باید حرمت این ماه را حفظ کنیم و دل‌کندن از محرمات الهی، پیوند با اهل‌بیت(ع) از وظایف ما در این ماه مبارک است و کسی وارد ماه رمضان می‌شود که اذن دخول داشته باشد.

سوری اظهار کرد: در میان اهل بیت(ع) صفات برجسته امام حسن(ع) کریم بودن این امام بزرگوار است.

 امام جمعه فرمهین افزود: امام مجتبی(ع) فرمود؛ هر روزه‌داری هنگام افطار یک دعای اجابت شده دارد. پس در اولین لقمه افطار بگو: به نام خدا، ای خدایی که آمرزش تو فراگیر و وسیع است، مرا ببخش.

سوری اظهار کرد: در جود و بخشش به فقرا همه به امام حسن(ع) و پدرشان اقتدا می‌کنند و الگو و سرمشق در کمک به ایتام و مستمندان زبانزد عام و خاص هستند.

امام جمعه فرمهین گفت: افرادی که اهل کار خیّر هستند، باید خلاء و مشکلی که وجود دارد را پُر کنند. در انفاق باید مشکل‌یابی و نیازسنجی شود و تعصّبات روستایی و منطقه‌ای را کنار بزارید و با نگاه قرآنی و دینی امورات خیر را انجام دهیم.

وی گفت: از خیّرین در ساخت بیمارستان، مدارس، حسینیه و مساجد در شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنم و ان‌شاء‌الله فردای قیامت در جوار امام حسن(ع) باشند. 

سوری با اشاره به شعار سال گفت: باید اقتصاد را مردمی کنیم و تکانی به تولید دهیم و پای مردم در عرصه تولید به نحوه محسوس باز شود و موانع حضور مردم را برای حضور در عرصه تولید برطرف کنیم. 

امام جمعه فرمهین افزود: در ایجاد جهش در تولید و اقتصاد در کشورهای دیگر سوابق موفق و شکست‌هایی را دیده‌ایم و در کشورهای صنعتی و پیشرو فاصله تا جایگاه برتر اقتصادی کم شده و این کشورها با حضور مردم صاحب موفقیت شدند.

وی افزود: در اقتصاد کشور ما نقطه ضعف وجود دارد و راه چاره و علاج اقتصاد ما حضور و مشارکت مردم در این عرصه است. جهش در تولید به معنای تلاش برای کاهش فاصله علم و فناوری با کشورهای پیشرفته و نوآوری در صنعت و یافتن مسیرهای پیشرفت اقتصادی و تلاش برای جایگاه برتر در صحنه بین‌المللی است. 

سوری اظهار کرد: مسئولان هم همپای مردم در این عرصه وظایف دارند، یکپارچه‌سازی بسیج مردم و ظرفیت‌ها، مدیریت قوی و تخصصی از وظایف مسئولان است. 

امام جمعه فرمهین گفت: دیدگاه امام راحل هم به حضور مردم بود و به حضور مردم در همه عرصه‌ها معتقد بودند و باید نگاه دولتمردان همین نگاه مردمی باشد و مردم را در این عرصه مشارکت دهند.

وی افزود: در دو دهه گذشته در خصوصی‌سازی مشکلاتی داشتیم و دولت‌ها به دنبال توسعه، خصوصی‌سازی را به عنوان سمبل معرفی می‌کردند.

 سوری بیان کرد: دولت در این عرصه خودش عهده‌دار نباشد و مردم وارد شوند و مردم باید ثمره این را در سفره معیشت خود ببینند و دولت در این خصوص تلاش خود را بیشتر کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 17 =