جمعیت عاملی برای ایجاد تمدّن اسلامی است

امام جمعه فرمهین با اشاره به ضرورت رشد جمعیت گفت: جمعیت عاملی برای ایجاد تمدّن اسلامی است و باید نیروی انسانی متدیّن عهده‌دار حکومت اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره دیدار اعضای هیئت علمی گنگره امام رضا(ع) با رهبر انقلاب گفت: خداوند وقتی بخواهد بر امّتی منّت بگذارد با اهل بیت(ع) و ولایت وی را آشنا می‌کند و برای چنین اشخاصی خیر قرار داده است.

وی افزود: بر مبنای این روایت باید جهانی اندیشید و پیامبر(ص) بر اساس این موضوع بشریت را نگاه می‌کند.

سوری با اشاره به نقایص در شناخت شیعه اظهار کرد: اگر شناخت و عمل باشد، آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود ندارد. رسالتی بر ما است که اهل بیت(ع) و ائمه بزرگوار در سبک زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی معرفی کنیم و خود هم در زندگی تک‌بعدی نباشیم.

امام جمعه فرمهین گفت: باید از شیوه درست برای معرفی معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم، هدف ائمه ایجاد جامعه اسلامی است.

وی افزود: جامعه اسلامی بدون حاکمیت دینی معنا ندارد و باید حکومت اسلامی ایجاد شود.

سوری با اشاره به افزایش جمعیت و نرخ باروی در کشور اظهار کرد: کاهش شدید نرخ جمعیت و باروری از دغدغه رهبری بوده و دیدار با شورای عالی فرهنگی انقلاب اسلامی رهبری یکی از خطرات کشور را کاهش رشد جمعیت بیان می‌کنند.

امام جمعه فرمهین گفت: نگاه رهبری به مسئله جمعیت نشان از آینده‌نگری ایشان است. تامین نیروی جوان و بانشاط کشور لازمش رشد جمعیت است.

وی با اشاره به نگاه مقلّدانه به زندگی غرب در سبک زندگی افزود: در حالی‌که در این مسئله غرب فهمیده و به اشتباه خود اذعان دارد اما امپراطوری رسانه نمی‌گذارد.

سوری اظهار کرد: جمعیت عاملی برای ایجاد تمدّن اسلامی است و باید نیروی انسانی متدیّن عهده‌دار حکومت اسلامی باشد.

امام جمعه فرمهین گفت: با این رویه کاهش رشد جمعیت باید در آینده واردات نیروی انسانی داشته باشیم. در این زمینه افراد متولّی وظیفه خود را درست انجام دهند با شعار و عکس حل نمی‌شود باید در این خصوص تسهیل‌گری شود.

وی با اشاره به کم‌کاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات جوانی افزود: متاسفانه برای برخی از مسئولان استانی، فراهان معبر و محل توقفی در فرمانداری برای عکس گرفتن شده است این دیدار و بازدیدها باید ثمری برای شهرستان داشته باشد وگرنه لزومی برای دیدارها نیست.

سوری با بیان اینکه‌ کار باید زیربنایی انجام شود، اظهار کرد: دغدغه مسئول باید فراتر از عکس‌گرفتن و رزومه آتیله‌ی باشد با این‌ها مشکل حل نمی‌شود و باید بر مبنای کار درست حرکت کرد.

امام جمعه فرمهین گفت: با دغدغه‌ی که رهبر انقلاب در مسئله جمعیت دارند باید متولیان وارد عرصه شوند و هر کس کم‌کاری می‌کند با وی برخورد شود.

وی با اشاره به سالروز عملیات بیت‌المقدس گفت: در جنگ سخت دشمن اذعان دارد شکست خورده است اما در جنگ شناختی اهداف دشمن برهم‌زدن محاسبات ما است و مطالب ضد و نقیض مطرح می‌کند که مردم را به شک و شبهه بیندازد و برای مقابله با جنگ شناختی دشمن باید روشنگری کنیم.

سوری با اشاره به آغاز کار مجلس دوازدهم افزود: نمایندگان باید رفاقت سرلوحه کار و اصلی خود برای خدمتگزاری قرار بدانند و در مجلس جدید هم باید مسئله گفتمان ولایت رعایت شود و نمایندگان براساس نیاز افراد و تخصص در کمیسیون‌ها قرار بگیرد، مجلس باید برای حل مشکلات مردم در کنار دولت ریل‌گذاری کند ومردم را برای در تحقق شعار سال سهیم کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =