رئیس جمهور آینده مسیر پیشرفت را دنبال کند

امام جمعه فرمهین گفت: رئیس جمهور آینده باید حرکت در مسیر پیشرفت را دنبال کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فرمهین گفت: در کمتر از ۳۰ روز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می‌شود، واقعه تلخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه زلزله سنگینی بود که می‌توانست پس‌لرزه‌های آن کشور را دچار فروپاشی کند اما با عنایت امام زمان(عج)، تدبیر حکیمانه رهبری و حضور معنا‌دار مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، فرصت‌های بی‌بدیلی را فراهم آورد و مخاطراتی را از سر ملت ایران گذرانده شد.

وی افزود: حضور گسترده و میلیونی در مراسم تشییع شهدای خدمت یک رفرندام، مردم سالاری و تائید به حرکت نظام جمهوری اسلامی بود که به جهانیان نشان داده شد.

سوری اظهار کرد: بر اساس حرکتی که شهید آیت‌الله رئیسی رقم زد، عیار ریاست جمهوری را بالا برد و اولین مطالبه به حق مردم از رئیس آینده تقویت و توازن در امنیت و ثبات آن باشد.

امام جمعه فرمهین گفت: ایشان تلاش ارزنده‌ی را در راستای امنیت داخل داشت، امنیت داخلی مبتنی بر تفاهم و اقناع و تقویت سرمایه اجتماعی بود. امنیت مبتنی بر سرمایه اجتماعی یک بازدارندگی را در فضای بین المللی ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور در تراز انقلاب باید این ویژگی را داشته باشد و برای ترمیم فضای اجتماعی و شکاف‌های ایجاده شده از اغتشاشات باید تلاش کند.

وی افزود: یک رئیس جمهور مردمی، تنش‌زدا و فیصله بخش و اخلاق‌مداراست و رئیس جمهور آینده باید حرکت در مسیر پیشرفت را دنبال کند و مردم هم با حضور با‌بصیرت خود انتخابی در مسیر رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی داشته باشند.

سوری با اشاره به آغاز فعالیت مجلس دوازدهم گفت: مجلس در راس امور است و مجلس خوب همه چیز را خوب رقم می‌زند.

امام جمعه فرمهین با بیان اینکه مجلس مظهر وفاق ملی است، گفت: مجلس از اصلی‌ترین قوای کشور است و مسئله قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای حسن قوانین از وظایف مجلس است. اگر نمایندگان بر اساس وظایف خود عمل کند، درصد قابل توجهی از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی با اشاره به پیام رهبری معظم انقلاب به جوانان حامی فلسطین در ایالات متحده گفت: جوانان در ایالات متحده و اروپا این نامه راهگشا را نصب‌العین قرار دهند.

سوری با اشاره به سالکرد ارتحال ملکوتی امام راحل افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی کم‌نظیر و بی‌بدیل که برای ایجاد حکومت دینی حتی از جان خود مایه گذاشتند و با عنایت خداوند متعال، حکمرانی دینی را تاسیس کردند.

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: انقلاب اسلامی دشمن ظالم و دوست مظلوم است و این به برکت کلام نافذ امام راحل بود، قانون امام راحل بر مبنای قرآن بود و مواضع جانشین ایشان هم تداعی امام(ره) بزرگوار است و از مطالبات رهبری آگاهی همگانی از جمله جوانان است.

وی گفت: قیام ۱۵ خرداد که زیربنا انقلاب و نقطه عطف در تاریخ کشور و مبدا جنبش انقلاب اسلامی بود و ملت ما را به انقلابی اثرگذار متتهی کرد.

سوری با اشاره به جنایت رژیم جعلی در رفح گفت: این رژیم کودک‌کش خط قرمزی را نگه‌نمی‌دارد، آتش‌سوزی در رفح دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد.

امام جمعه فرمهین با اشاره به سکوت حکام عرب ادامه داد: تعجب از حاکمان عربی که انسانیت را به چه فروختند و بی‌تفاوت نشستند! تعبیر آن‌ها از اسلام چیست و برخی زبانی که هم محکوم می‌کنند باز ارتباطات خود را با رژیم کودک‌کش حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: به برکت خون شهید بیداری در جهان به وجود آمد، چه کسی تصور می‌کرد که در آمریکا و اروپا با زبان فارسی شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر داده شود.

سوری افزود: نامه حضرت آقا به جوانان حامی فلسطین در ایالات متحده به عنوان مشعل راه و پشتوانه برای آنها است و رهبری معظم انقلاب اقدام آنها را تحسین کرد.

امام جمعه فرمهین افزود: در این فضای مه‌آلود و تسلط رسانه‌ای غرب، جوانان و اساتید دانشگاه وظیفه خود را در حمایت از فلسیطین انجام می‌دهند و در جبهه ما علیه ظالم قرار گرفتند.

وی گفت: به برکت قرآن ریشه ظلم خشکیده می‌شود و حضرت آقا هم به این جوانان توصیه کرد بیشتر با قرآن آشنا شوند.

سوری خاطر نشان کرد: این نامه تداعی نامه امام(ره) به شوری بود که دانشجویان با بیداری خود امپراطوری رسانه را سر جای خود بنشانند و بیداری خود را تا فرجام کار ادامه دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =