قیام ۱۵ خرداد منشا حرکت مقاومت است

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به عنوان برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده است و این نهضت امروز الگوی آزادی جهانی مقاومت است.

ولی‌الله بیاتی در گفتگو با «فراهان خبر» با اشاره به قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی و یک روز سرنوشت‌ساز برای ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد منشا بیداری ملت شد، افزود: خون شهدای ۱۵ خرداد در بهمن ۵۷ به ثمر رسید و سه مولفه اسلامی‌بودن، مردمی بودن و رهبری واحد سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

بیاتی اظهار کرد: در سال ۱۳۴۲ زمانی که حضرت امام(ره) را در قم دستگیر و به تهران منتقل می‌کردند، ماموری از ایشان سوال کرد که با کدام سربازان قصد انقلاب دارید؟ امام فرمودند؛ «سربازان من در گهواره‌ها هستند».

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با سخنرانی و افشاگری چهره واقعی رژیم پهلوی را برای مردم ترسیم کرد و حرکت توفنده مردم علیه رژیم شاهنشاهی پس از ۱۵ سال در بهمن ۵۷ به نتیجه رساند.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به عنوان برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده است و این نهضت امروز الگوی آزادی جهانی مقاومت است.

بیاتی اظهار کرد: اندیشه و اصول مکتب امام راحل همواره راهگشای مشکلات است و با وجود پُربرکت امامین انقلاب این نظام و انقلاب زنده و پایدار است.

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرو بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با حضور گسترده و انتخاب فردی که تداوم دهنده راه و مسیر سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رئیسی باشد، ان‌شاءالله برگ زرین و درخشان دیگری در کارنامه انقلاب ثبت کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =