تولید ملی کلید حل مشکلات کشور است

امام جمعه فرمهین گفت: مسئله تولید ملی هم به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: با اشاره به بیانات رهبری در خصوص وظایف دولت چهاردهم گفت: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور از جمله وظایف دولت چهاردهم است.

وی افزود: دولت باید ظرفیت‌ها را شناسایی کند، انتخاب همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه از سفارشات رهبری به دولت بود.

سوری اظهار کرد: حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی اثرات خوبی داشت و رئیس جمهور شهید ما در میان مردم بود لذا این موضوع هم به عنوان یک مطالبه رهبری از رئیس جمهور چهاردهم بود.

 امام جمعه فرمهین گفت: همچنین حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناسان باید مدنظر دولت باشد، باید به کارشناس مراجعه شود و حتماً در عمل پیاده شود و در هر کاری پیوسته عدالت باید مدنظر باشد و همچنین توجه به معنویت خود در دوران مسئولیت هم واقعاً بسیار مهم است.

وی با اشاره به اولویت‌سنجی در امورات افزود: با توجه به کمبود منابع باید اولویت‌سنجی شود و در حال حاضر اولویت اقتصاد، گرانی و تورم است که باید کنترل شود و مسئله تولید ملی هم به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی و نگاه به درون و به توان داخلی جدی گرفته شود.

سوری با اشاره به علاج پیری کشور اظهار کرد: پیری زود هنگام جمعیت آفتی برای کشور است، وقتی که کشور نیروی جوان نداشته باشد برای اداره خود کشور باید نیروی انسانی را وارد کرد و پیری جمعیت یک آسیبی جدی است.

 امام جمعه فرمهین گفت: رهبر انقلاب از ابتدای انتخاب دولت چهاردهم سفارش کردند که همه به موفقیت این دولت کمک کنند. ایشان تاکید کردند که دولت جدای از مجلس نیست، مجلس هم جدای از قوه قضائیه نیست این قوا هم جدای از مردم نیستند.

وی ادامه داد: همه ما در یک کشتی هستیم، هر کسی بتواند خدمت بیشتری کند از او باید تشکر کرد.

سوری با اشاره به رحلت پیامبر (ص) گفت: وجود نازنین رسول خدا بسیار مقدس است و تقدس وجودی ایشان بالاتر از تمامی مقدسین عالم است.

امام جمعه فرمهین افزود: هیچ کسی به اندازه رسول خدا (ص) به دین خدا خدمت نکرد و برای اینکه انسان را در سمت هدایت خلقتش قرار بدهد، مشقت‌هایی کشیدند لذا خود پروردگار عالم هم نسبت به رسول خدا ما را تشویق می‌کند.

وی در تکریم رسول خدا (ص) گفت: در آیات و روایت وارد شده است که نباید بر پیغمبر (ص) پیشی و سبقت بگیریم. مومنین حقیقی در اندیشه گفتار و رفتار اهل تقوا هستند و ادب را رعایت می‌کنند. 

سوری اظهار کرد: مکتب ما مکتب اسلام و مکتب پیغمبر(ص) است، هر جایی که مسلمانان بر اساس مکتب پیغمبر(ص) حرکت کردند، موفق شدند.

امام جمعه فرمهین گفت: الان که ما می‌بینیم در غزه و فلسطین این همه ظلم می‌شود و حاکمان و برخی حاکمان بی‌خاصیت عربی به این موضوع بی‌تفاوت هستند این‌ها بر اساس مکتب پیغمبر (ص) نیست، پیغمبر (ص) هیچ وقت مکتب پیغمبر نمی‌پذیرد، ظالمی بر مظلوم شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سیزده =