امام رضا (ع) در مباحث با‌منطق عمل می‌کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فراهان گفت: منطق قوی حضرت رضا (ع) در تمام مباحث‌شان افراد را مسحور می‌‌سازد.

حجت‌الاسلام اکبر قنبری در گفتگو با «فراهان خبر»؛ گفت: امام رضا (ع) در گفتگو با مسئولان مملکت و در برابر مستضعفان یک سلسله اصول و ضوابط را در رفتار خود منعکس می‌کرد. حضرت رضا (ع) همه جا مدافع اصول و مبانی اسلام است، او پیوسته بر وفق موازین اسلامی عمل می‌کرد.

وی افزود: امام رضا (ع) همه جا از حق ولایت خود و پدران خود دفاع می‌کند. منطق قوی حضرت رضا (ع) در تمام مباحث‌شان افراد را مسحور می‌‌سازد.

قنبری اظهار کرد: امام رضا (ع) به مستضعفان احترام می‌گذارد و در مقابل مستکبران بی‌اعتنایی می‌کند و پیوسته در حفظ شرف و حیثیت افراد می‌کوشید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فراهان گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم (ع) به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بودند و در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.

وی با اشاره به جامعیت و وحدت در شخصیت امام رضا (ع) گفت: امام هشتم شیعیان به سبب همین خصوصیات اخلاقی و بزرگ منشی‌شان بود که محبوب دلهای مردم شدند.

قنبری اظهار کرد: این محبوبیت تا جایی پیش رفت که خلیفه عباسی نقشه‌های خود را برای تخریب شخصیت امام رضا (ع) به واسطه آلوده کردن ایشان به قدرت، نقش بر آب دید.

قنبری با اشاره به صبر و مقاومت امام رضا (ع) افزود: یکی از اصول مشترک در زندگانی امامان صبر و مقاومت است، این بزرگواران الگوی بزرگ صبر و قهرمان مقاومت بودند، امام رضا (ع) هم اهل حلم و شکیبایی بودند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فراهان گفت: افرادی که نسبت به ایشان بی‌احترامی می‌کردند اما این بزرگوار در برابر آنها خاموشی را انتخاب می‌کردند.

وی با اشاره به جامعیت و وحدت در شخصیت امام رضا (ع) اظهار کرد: منظور از جامعیت شخصیت، وجود صفات گوناگون اساسی در شخصیت است، پیشوایان معصوم (ع) ما و از جمله حضرت رضا (ع) واجد خصوصیات مختلف بودند.

قنبری خاطرنشان کرد: منظور از وحدت در شخصیت، هماهنگی اجزای شخصیت و حاکمیت اصول معین بر رفتار افراد، یکسان بودن واکنش‌ها در موقعیت‌های مشابه است، عصمت پیامبران و امامان معصوم(ع) نیز با وحدت شخصیت در آنها رابطه نزدیک دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه فراهان گفت: عاقبت با توجه به اوج‌گیری احساسات مذهبی به نفع امام رضا (ع) و بروز اختلافات خانوادگی در خاندان عباسی، آن امام بزرگوار با دسیسه چینی مأمون خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند و پیکر مطهر ایشان در حوالی طوس به خاک سپرده شد و اکنون بعد از گذشت سالیان سال این مزار کعبه اهل ولایت از سراسر جهان است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 12 =