قیام ۱۷ شهریور نماد مقاومت است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: باید ایستادگی و مقاومت مردم در قیام ۱۷ شهریور برای نسل جوان بازگو شود، این روز نماد مقاومت، شجاعت و ایستادگی مردم ایران در برابر رژیم شاهنشاهی است.

داود برات در گفتگو با «فراهان خبر»؛ گفت: روز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ و رویدادی که در آن سال اتفاق افتاد، منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: در آن روز تعداد زیادی از مردم انقلابی که تظاهراتی علیه رژیم شاهنشاهی راه انداخته بودند، توسط نیروهای رژیم به شهادت رسیدند.

برات اظهار کرد: در این روز ۸۷ نفر از هموطنان ما به غیر از مجروحین و زخمی‌ها به شهادت رسیدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: این اتفاق در میدان و خیابان ژاله سابق رخ داد که بعد از انقلاب اسلامی این خیابان مجاهدین اسلام نامگذاری شد.

وی گفت: مطمئنا این رویداد و این روز که به جمعه سیاه معروف است در وقوع انقلاب اسلامی و تنومند‌کردن درخت انقلاب تاثیر بسزایی داشت.

برات افزود: واقعه ۱۷ شهریور یک نقطه عطف در جریان سیر انقلاب اسلامی و آغازی بر پایان رژیم شاهنشاهی بود، کشتار مردم بیگناه در این روز باعث شد، این جریان مردم را در همراهی با امام راحل برای رسیدن به هدف خود مصمم‌تر کرد.

وی اظهار کرد: جنایت ۱۷ شهریور سند ننگینی در کارنامه رژیم پهلوی برای همیشه ثبت شد، این روز تبلور وحدت، ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل ظلم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: قیام ۱۷ شهریور در تاریخ ماندگار شد و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها فرمودند؛ که باید خاطره شهدا و به ویژه شهدای ۱۷ شهریور را حفظ و احیا کرد.

وی افزود: باید ایستادگی و مقاومت مردم در قیام ۱۷ شهریور برای نسل جوان بازگو شود، این روز نماد مقاومت، شجاعت و ایستادگی مردم ایران در برابر رژیم شاهنشاهی است.

برات خاطر نشان کرد: امروز هم مقاومت مردم غزه زمینه پیروزی نهایی آنها در برابر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =