کمبود تجهیزات در دفاع مقدس سبب خلاقیت رزمندگان

رزمنده دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و ابتکاراتی را عملی کردیم که امروز در هر عرصه‌ای به کار ببندیم می‌تواند گره‌گشا باشد.

به گزارش «فراهان خبر»؛ سردار نورخدا قاسمی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی گفت: جنگ تحمیلی که یک جنگ نابرابر بود، در یک مسابقه فوتبال با برآوردهای کاغذی برنده محسوب می‌شوند، چون همه فاکتورهای برد را دارد.

وی افزود: در جنگ تحمیلی هم طرف مقابل با برآوردهای کاغذی کشور جمهوری اسلامی ایران را بازنده می دانست چون در محاسبات متجاوزان و حامیان‌شان ما تجهیزات لازم را نداشتیم.

 قاسمی اظهار کرد: نظام سلطه با محوریت آمریکا، آتلانتیک شمالی، ناتو و شوروی همه آماده بودند که به صدام کمک کنند، چون ما تو دنیا فریاد استقلال آزادی جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی سر می‌دادیم و می‌خواستیم فقط بنده خدا باشیم و بنده استکبار و صهیونیست نبودیم.

 رزمنده دفاع مقدس گفت: ما بنده کدخدا و قارون‌ها نیستیم و یه شعار روی کره زمین سر دادیم و گفتیم جمهوری اسلامی می‌خواهیم.

وی افزود: در حالی که همه زیر پرچم آمریکا بودند و کشور مستقلی نبود، بخاطر استقلال‌طلبی نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن جنگ را بر ما تحمیل کرد.

قاسمی اظهار کرد: در آن شرایط زمانی و در حالی که زمان اندکی از عمر انقلاب می‌گذشت، دولت و مجلسی نداشتیم، تفکیک قوا صورت نگرفته بود، جنگ به ما تحمیل شد.

جانشین اسبق فرمانده سپاه روح‌الله گفت: ما امروز دفاع مقدس را باید سرلوحه امور اداری و اقتصادی قرار دهیم، خیلی از مشکلات حل می‌شود.

 وی با اشاره به خلاقیت و نوآوری در دفاع مقدس گفت: قوای ما با قوای دشمن برابری نداشت، دشمن حزب بعث عراق به کشور تانک‌ها معروف بود تانک خیلی داشت و بسیار تاکتیک‌پذیر بودند و در بین کشورهای عراقی عرق نظامی‌گری بالا است و در بحث جنگ و جنگاوری قوی هستند.

قاسمی ادامه داد: ما باید کاری می‌کردیم که توان رزمی دشمن را پایین بیاریم و توان خود را بالا ببریم، تانک در شب به علت عدم دید کارایی نداشت و ابتکار رزمندگان ما جنگ در شب بود.

رزمنده دفاع مقدس گفت: عملیات نیروهای اسلامی در شب آغاز و نزدیک صبح به پایان می‌رسید و به این طریق ص هزار کیلومتر از مرزهای میهن اسلامی آزاد شد و ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی که توسط عراق اشغال شده بود، آزاد شد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس خلاقیتها و نوآوری‌ها و ابتکاراتی را عملی کردیم که امروز در هر عرصه‌ای به کار ببندیم می‌تواند گره‌گشا باشد.

قاسمی اظهار کرد: سه قاعده را امام در دوران دفاع مقدس برای ما نهادینه کرد، خداباوری و ولایتمداری را در درون رزمنده‌ها نهادینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر میخواهید به مملکت شما آسیبی نرسد، پشتیبان اصل ولایت فقیه باشید.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =