هویت بخشی به امر عفاف و حجاب یکی از مقوله‌های اساسی حاکمیت است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان با تاکید بر این نکته که هویت بخشی به امر عفاف و حجاب یکی از مقوله‌های اساسی حاکمیت است، اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اخلاقی حاکم و در امان بودن بانوان از خطرات احتمالی جنگ فرهنگی دشمن، حفظ حجاب یکی از نیازهای اساسی حفظ حریم خانواده در اجتماع است.

 نعمت الله نجفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان در گفتگو فراهان خبر؛ با اشاره به ضرورت حفظ حجاب در جامعه گفت: با توجه به اینکه حجاب امر هویتی است، در امنیت و رشد زن و خانواده نقش مهمی را ایفا می‌کند و جزو ضروریات دین محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که هویت بخشی به امر عفاف و حجاب یکی از مقوله‌های اساسی حاکمیت است، اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اخلاقی حاکم و در امان بودن بانوان از خطرات احتمالی جنگ فرهنگی دشمن، حفظ حجاب یکی از نیازهای اساسی حفظ حریم خانواده در اجتماع است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان اظهار کرد: به عنوان ارزش اخلاقی و امر اجتماعی حاکمیت حتما باید در مورد مسئله حجاب و عفاف دخالت کامل داشته باشد.

وی گفت: دشمن پس از شکست‌های پی در پی طی ۴۳ سال گذشته و عدم توفیقات در عرصه جنگ نظامی و تحریم‌های اقتصادی به دنبال بی‌هویت کردن جامعه خصوصا زنان را به عنوان محور خانواده دارد.

نجفی در ادامه افزود: امروز نقش مهم بانوان در مشارکت اجتماعی و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان با اشاره به اقدامات ویژه در جهت ارتقا سلامت عفاف و حجاب در جامعه گفت: باید از طریق گروه‌های داوطلب مردمی از جمله بسیج، مساجد، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردم نهاد این فرهنگ سازی برای حجاب و عفاف صورت گیرد.

وی افزود: تولید محتوای غنی با محوریت زیست عفیفانه در فضای مجازی اقدامی موثر در حوزه عفاف و حجاب است.

نجفی اظهارکرد: معرفی الگوهای موفق در عرصه‌های مختلف بانوان، معرفی زن برتر از دیدگاه اسلام نمونه‌های دیگری از اقدامات موثر در جامعه در راستای ارتقای حجاب و عفاف است.

فرمانده ناحیه مقلومت بسیج فراهان گفت: ساخت کلیپ و مصاحبه با بانوانی که کشف حجاب کردند و بیان مشکلاتی روحی و جسمی برای آن‌ها پدیدار شد از جمله اقدامات موثر دیگر در حوزه عفاف و حجاب است.

وی به نقش مهم آموزش و پرورش و مربیان پرورشی اشاره کرد و افزود: مربیان پرورشی در مدارس نقش مهمی در هدایت دانش آموزان دارند که باید به این مقوله حساس اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نجفی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های جنگ شناختی دشمن بی‌هویت کردن اصالت زن در جامعه اسلامی است که در شرایط حساس حاکمیت باید بانوان نقش خود را در ارتقا سلامت جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =