انتخاب اصلح وظیفه خواص جامعه است

امام‌جمعه فراهان گفت: انتخاب اصلح و شخص صالح وظیفه خواص جامعه است، یک شخص اثرگذار باید توان و قدرت شناخت فرد اصلح و معرفی آن را برای مردم داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «فراهان خبر»؛

حجت‌الاسلام والمسلمین سوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه فراهان ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: بار دیگر مردم با حضور بابصیرت خود در یوم‌الله ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند.

وی افزود: همه قدردان مردم بابصیرت هستیم و این حضور مسئولیت مسئولین را سنگین‌تر کرد.

سوری با بیان اینکه حضور بابصیرت مردم فتنه دیگری را خاموش کرد، اظهار کرد: مردم نشان دادند در هر صحنه‌ای از نظام برای حضور لازم باشد، سر از پا نمی‌شناسند و اجازه نمی‌دهند که دشمن فتنه‌ای جدید ایجاد کند.

امام‌جمعه فراهان با توجه به نقش خواص در جامعه گفت: این قشر مهم در حکم شتاب‌دهنده هستند وخواص باید جلوتر از مردم پیشران حرکت انقلابی باشند، خواص قدرت تحول‌آفرینی دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با فرماندهان نیروهای ارتش افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند؛ «خواص با فکر و شناخت و تشخیص عمل می‌کنند و تابع جو نیستند»، خواص کسانی که قدرت در تشخیص و قدرت در اقدام را دارند واین‌ طیف اثرگذاران در جامعه هستند.

سوری اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که این قشر اثرگذار را دچار تردید کند، اگر خواص دچار آفت دنیاگرایی و نداشتن شجاعت شوند، ممکن است که در پازل دشمن گرفتار شوند.

امام‌جمعه فراهان گفت: در مسائل پیش‌رو باید خواص جامعه پیشران حرکت انقلابی باشند و در مسئله انتخابات هم خواص نقش پررنگ خود را به خوبی ایفا کنند و مردم را به سمتی هدایت کنند که انتخاب اصلح و آگاهانه برای مردم میسر شود.

وی افزود: انتخاب اصلح و شخص صالح وظیفه خواص جامعه است، یک شخص اثرگذار باید توان و قدرت شناخت فرد اصلح و معرفی آن را برای مردم داشته باشد.

سوری اظهارکرد: مردم باید فردی را انتخاب کنند که درد مردم را درک کند در بطن جامعه حضور داشته باشد.

امام‌جمعه فراهان اظهارکرد: این مردم دل‌داده انقلاب دارند و همواره در بزنگاه‌های نظام در برابر دشمن ایستاده‌اند. برخی حضور کمرنگ مردم در انتخابات را مطرح می‌کنند که این موضوع باید مسئله شناسی شود.

وی گفت: برخی با کم‌کاری مردم را دلسرد می‌کنند و باید با این‌ها برخورد شود، اگر فرد ناتوانی از عهده مسئولیت خود برنمی‌آید باید از آن سمت برکنار شود و مسئولانی در شان مرم گمارده شوند و انقلاب برای یک شخص هزینه ندهد.

سوری با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه به نظام است، افزود: مردم هم باید هوشیار باشند و موارد مشکوک را اطلاع دهند و فضا را از دشمنان بگیرند.

امام‌جمعه فراهان با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی برای جوانان است، حق مداری و حق زیستی از ویژگی‌های این بزرگوار است.

وی با بیان اینکه حق‌گویی هزینه دارد، خاطرنشان کرد: بافضلیت‌ترین جهاد بیان حق است، در تاریخ اسلام بزرگانی از جمله میثم تمار، شیخ فضل‌الله شهید مطهری در این مسیر قدم برداشتند و در عصر کنونی هم شهید طلبه ‌آرمان علی‌وردی در این راه به شهادت رسید.


انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دو =