ملی‌شدن نفت نقطه عطف در سرنوشت کشور بود

امام جمعه فراهان با اشاره به ۲۹ اسفند سالروز ملی‌شدن نفت گفت: این روز نقطه عطف در سرنوشت کشور است.

به «گزارش فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه فراهان با اشاره به سالگرد رحلت سید احمد خمینی گفت: مرحوم سید احمد خمینی در طول سال‌های اوج‌گیری نهضت و سپس پیروزی انقلاب در کنار امام راحل قرار داشت و لحظه‌ای از امام(ره) جدا نشد و یادگار امام به عنوان مشاوری امین در خدمت امام راحل و انقلاب بود و عنایت خاصی امام به ایشان داشتند و امام در مورد ایشان می‌فرماید؛ «سید احمد امین و اهل سیر و سلوک بودند».

وی با اشاره به ۲۹ اسفند و روز ملی شدن صنعت نفت افزود: این روز نقطه عطف در سرنوشت کشور است، تا زمانی که دشمن در کشور نفوذ نکرده بود و مصدق را از آیت‌الله‌کاشانی جدا نکرده بود، قدم‌های خوبی را برداشتند اما با تفکرات غیر دینی مصدق در مسیر نامناسبی قرار گرفت.

سوری اظهارکرد: در سایه‌سار دشمن و مکتب اسلام و انقلاب، دشمن نمی‌تواند خدشه‌ای در راه ما وارد کند.

 امام جمعه فراهان بیان کرد: انگلیس پلید و کشورهای استعمارگر سرمایه این ملت را به یغما می‌بردند که دولت مصدق مسبب آن بودند.

وی با اشاره به آغاز سال نو گفت: نوروز و زنده‌شدن طبیعت در حقیقت به مسئله معرفت‌الله برمی‌گردد و پرده از اسرار شگفت ‌انگیز برداشته می‌شود.

 سوری افزود: فصل بهار از بزرگترین آموزه‌های مدرسه آفاق است، آنچه فصل بهار با زمین مرده انجام می‌دهد، نوروز هم با ما انجام داده و بیداری را در ما به وجود‌ می‌آورد و با یقظه و بیداری ما را به احسن الحال می‌رساند.

 امام جمعه فراهان اظهارکرد: سال جدید مصادف با ماه رمضان شده است و کسانی که توان دارند دست فقرا را بگیرند و نسبت به هم‌کیش خود بی‌تفاوت نباشیم. دست دیگران بگیریم تا خدا دست ما را بگیرید به طوری که عزت نفس نیازمندان را زیر سوال نبریم.

وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) گفت: زن مسلمان نه مانند زن شرقی و نه زن غربی است، اسلام شخصیت نورانی حضرت خدیجه(س) را به الگوی سوم زن مسلمان معرفی می‌کند، این حضرت با این اوصاف که تاجر قابلی بود، بزرگترین تجارت را ایشان با خدا انجام داد و قرآت ثروت ایشان را به ناب‌ترین تجارت یاد می‌برد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =